reklama

Slovensko-českí bratia?

Nuž určite nie v hokejovom zápase! Ale nie o hokeji bude tento článok.Niekde som čítal, že Česi majú zo Slovákov komplex a usmieval som sa pri tom. A tak píšem. Chcem vedieť, či aj u vás vyvodil tento článok zamyslenie (a následný škodoradostný úsmev) alebo nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Roky po rozdelení dvoch bratských republík...

a) bolo to správne rozhodnutie (tých dvoch egoistov na čele)?
b) mali sme ostať bratia?

Nechcem rozpútať žiadne nacionalistické debaty, len čistá zvedavosť a môj názor.

Mám v okne vlajku našej krajiny a až na tú trikolóru sa mi vždy páčila viac ako tá naša spoločná (zrazu len česká). Tak isto som mal vždy radšej kokšo a brďo a kokos ako "ty vole, voga, bláho". Viac sa mi páči jednoduchosť až sedláckosť ako prehnaná sebadôvera so "zlatými ručičkami". Milujem halušky! Tie sa tak strašne hodia k nášmu národu ako k Agličanom ich fish and chips prestretý v papieri alebo k Američanom McDonald. Milujem slovenské ĽÚBIM ŤA. Dokonca aj tá stála mrzutosť, ktorá ovláda naše ulice je mi príjemnejšia ako pretvárka a faloš. Radšej mám prostoreké nákupy (alkoholu napríklad) za posledné peniaze ako večné prerátavanie peňazí a zisťovanie kde sú aké slevy. Páči sa mi, že nepoznám nikoho, kto by mal s češtinou problémy, ale opačne to už je normálka. Našinec v Praze mluví, západniar spoza rieky Moravy u nás nerozpráva ale ostáva mluvit! Nedám dopustiť na našu spevavú jednoduchú povahu. Nemám moc rád komedianství (cirkusanství). Mám rád kresťanské zvyky a preferujem postup od malička vychovávaný vo viere, keď budeš väčší, rozhodni sa...nebolo to tak aj u vás doma?

Viac ma teší postupné krvopotné vybojovanie majstrovského titulu (predsa len trošku z toho hokeja) po vyhodení do céčka, či déčka, či kde sme to po rozdelení vypadli, ako 17(toľko sa to zdalo) titulov za sebou vo vyrovnanej konkurencii 6 krajín, ktoré sa bijú o titul každý rok (teraz vďaka nám už ich je sedem).
"Závidí!" kričíte?...nie, len premýšľam nahlas. Podpisujem sa svojim menom, takže ak pridáte svoje, zakričte si čo len chcete aj vy.

Prahu milujem! Bývajú tam moji bratranci (vďaka ktorým mám pochodenú veľkú časť miestnych hospúdek) a krstný rodičia a mám tam veľa známych. Češka bola moja bývalka. Češky celkovo vedia slovenských chlapcov potešiť. Žijem momentálne v zahraničí a poznám toľko zmiešaných párov, že si niekedy myslím, že naša bývalá spoločná krajina tu ešte existuje! České pivko, ich futbalový tím a moravácku priateľskosť, to mám rád! A mohol by som pokračovať...

Ale stále tvrdím, že naše povahové črty sú rozdielne. Niektoré som tu spomenul, iné si určite dodáte vy.

Ako väčšina z nás si pamätám Reichlove nadradené výroky (tie sú najznámejšie, je ich ale viac) a tiež sa mi pri spomienke na ne otvára pomyslený nožík vo vrecku. Piánko. Ja si radšej počkám ako dopadne tento zápas (a tie ostatné mimo ľadu) a potom si zakričím spolu s ostatnými ČESKOOO-SLOVENSKOOO, potom si zatancujem, ak bude mooc dobrá nálada, zastavíme londýnsku trafiku tak ako pred dvoma rokmi, keď zápas skončil remízou a všetci sme boli spokojní.

Do životopisu si píšem ovládanie ďalšieho cudzieho jazyka a nepamätám si, že by som sa ho niekedy bol učil. Ja som spokojný s tým ako to je.

Dosť som zvedavý či aj vy...či áčko alebo béčko? Či Slovensko alebo Česko-Slovensko?

Branko Štefanatný

Branko Štefanatný

Bloger 
  • Počet článkov:  217
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spokojný človek.Žilina, 30. Zoznam autorových rubrík:  Prvý článokOd srdcaZo svetaZ dlhej alebo krátkej chvíleVečná témaPohodaFotkyZ domova

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu