reklama

Všeliek

Ťažko povedať, čo definuje predpona vše v názve článku. Pre každého určite niečo iné. U mňa v tomto prípade ľudskú dušu, respektíve to, čo človek cíti, keď bilancuje. Svoj deň, skutky, prácu, život, vzťah, zdravie, lži, vše...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Včera sme si spravili s pár (25 kusov tuším) známymi v Londýne predvianočnú večeru. Okrem afektovanosti a pretvárky čo som tam zažil a premárnenej šance povedať svojej bývalej, že pribrala, som si odniesol dva poznatky. A vlastne, čo ma najviac potešilo, aj poriadne plné brucho. Presne tak ako ho mám rád.

Veľká väčšina z prítomných nevyzerala šťastne. Človek sa môže smiať, oči prezradia. A ja sa nejdem pýtať, tvrdím, že kvôli tomuto. Nespokojnosť s prácou čo tu robia. Nespokojnosť s tým kde a ako bývajú. Fakt, že im chýba rodina, naozajstní priatelia a väčšine láska. Koniec psychologického okienka.

Druhá vec bola, že som si uvedomil, ako mám rád, keď sa raz za čas pekne oblečiem, doslova "vyfintím". Toto by som do seba ešte pred nejakým časom určite nepovedal.

Mám rád život. Mám rád možnosti, ktoré ponúka. Mám rád zmenu.

Pamätám si na rôzne obdobia vo svojom živote. Tie filozofické (ako to vyzerá, tie sa práve začali), prehýrené, prešportované, precestované, prespané, alebo naopak prežité. Bolo, je a bude ich veľa. Človek sa za normálnych okolností ocitne, ani väčšinou nevie ako, v rôznych štádiách. Puberta to začne, vplyv okolia to podporí, prechodom do dospelosti to pokračuje a tak ďalej. Myslím, že to trvá celý život. Človek sa mení a upravuje spoločne s názormi všetko čo robí. A tak niekedy nemá peniaze, inokedy ich má veľa. Niekedy ostáva iba jedna možnosť, pre spestrenie ju nazvem sebaukájanie, inokedy sa darí a sexu je až priveľa. Práca, zdravie, a tie ostatné vše, tie ktoré len chcete, všetky sa menia. To je život.

A predsa sú ľudia, ktorí si toto neuvedomujú.

Je normálne, ak som (ja-ty-vy) v puberte hulil (čokoľvek!), vyhľadával problémy a robil ich kade som chodil a o desať rokov chcem niečo dosiahnuť, vzdelávam sa a patrím k pýche spoločnosti. Je normálne, ak skúšam všetko a hľadám to, čo je pre mňa. A chybujem. Nech už sa to týka hocičoho.

Sme ľudia. Sme tu krátko a vieme to. Aj preto robíme veľa hlúpostí. Skôr či neskôr to zistíme všetci.

A ja sa chcem opýtať. Potrebuje niekto všeliek?

Všeliek je rovnováha. Balansovanie všetkého. Uvedomenie, že nie je iba toto, je aj tamto. Otvorenie očí a počúvanie ušami. A všeličo iné...

Pozornejší si všimli, že veľmi rád jem. A tak príklad z tejto oblasti. Ak niekto je celý život iba guláš a pije iba pivo, robí zle. Myslím, že ak sa mu na smrteľnej posteli dostane do nosa vôňa dobrého karí, fajnového pečeného prasaťa, alebo jednoduchej čerstvej pizze, spoločne s vôňou domácej slivovice, írskej whisky alebo francúzskeho šampanského, ktoré nikdy vplyvom svojho presvedčenia nevyskúšal, stavím sa, že by dal všetko za to, aby to aspoň ochutnal. Aspoň raz v živote zistil aké je to, čo odmietal, nechcel, zakazoval?!

Bohužiaľ toto ostane navždy nepochopené pre ľudí rôznych vierovyznaní, ktoré im viac zakazujú, ako povoľujú. Čiže viac berú, ako dávajú. Nepochopia to ľudia, ktorí majú rôzne iné zábrany, predsudky, alebo ich vlastné všelieky o ktorých si myslia, že sa hodia každému. Pretože to je to, čo je úplne najhoršie. To keď svojím rozhodnutím a vlastným výberom, svojským životným smerom vstupujeme násilne do života niekoho iného.

Nato totiž nemá právo nikto!

A pretože sa mi to tu hodí a väčšinou prajem opak, v rámci rovnováhy vám dnes prajem naozaj taký deň aký si zaslúžite, teda nie iba dobrý.

Branko Štefanatný

Branko Štefanatný

Bloger 
  • Počet článkov:  217
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spokojný človek.Žilina, 30. Zoznam autorových rubrík:  Prvý článokOd srdcaZo svetaZ dlhej alebo krátkej chvíleVečná témaPohodaFotkyZ domova

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu