reklama

Odkaz domov

Som tučný a mám strašne dlhé vlasy. No šak sa dosmejete!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Už som sa potuloval všelikade a všelijako dlho mi to trvalo. Už nejakú dobu plánujem návrat a už mi je istú dobu jasné, bude to spontánne rozhodnutie! Už tu, v zahraničí, nemám čo nové objaviť a deficit rodiny, priateľov a známych hôr narastá minútami. Všetko sa dá vydržať ale dovolenkové návštevy už nestačia na to kvantum citu, ktorý cítim pri prechádzkach mojim mestom pred odchodom. Mávanie na rozlúčku už nebolí, zanecháva však priveľké jazvy. Našťastie už neodchádzam sám.

Moja Micka má kamarátku. Tá má frajera. Ten je môj dlhoročný kamarát. Svet je nádherný. Ešte pár dní a budeme spolu.

Na výzore mi naozaj záleží, ale ešte viac na tom, čo vidím človeku v očiach. Čo mu vychádza z úst. Skúšam teraz obdobie, že či takéto niečo poznajú aj ostatní ľudia. Tu v Anglicku áno. Uvidíme doma podľa čoho ľudia súdia?

Uvidíme. Ešte sa vrátim preč, do cudziny, vonku, ale tajne dúfam, že sa naplnia moje očakávania. U mňa je to vyslovene o ľuďoch. Doma sa chcem cítiť dobre. Tu, mimo našej krajiny je to o inom. Tu je to o slobode. O tom, že sa ma nikto nepýta, kedy sa žením a kedy postavím strom a deti k nemu. Menej otázok, viac pokoja. Ale nie je to domov a nikdy nebude! Ľudia, buďte k sebe milí, usmievajte sa aspoň sem tam a nenadávajte stále na vládu. Nech tam sedí ktokoľvek, nedá vám peniaze na chleba a už tobôž na dovolenku. Nadarmo sa čaká zadarmo!

Ja sa chcem tak moc vrátiť domov. V nedeľu idem. Mesačná skúška. Znie to niekomu divne? Mne nie. Ja som šťastný za túto možnosť, za možnosť rozhodnúť sa kde chcem žiť.

Nevadí mi, keď budem v autobuse márne hľadať usmiatu dušu, keď ma úradníčka pošle do iného radu po hodine čakanie, že mi bude chcieť dať niekto na hubu za blbý pohľad. Nevadí! Budem pomáhať ľuďom, čo budú chcieť, budem zdvorilí k tým, čo budú milí ku mne. Nebudem robiť nič iné. Iba sa dívať.

Ak uvidím v očiach pohodu a budem počuť rozhľad v slovách iných, budem šťastný. Budem na ceste domov. Nesklamte ma člováci!

Začíname. Žijem teraz v Anglicku a idem na Slovensko vyskúšať, či sa tam dá spokojne žiť. A mám naozaj trošku dlhšie vlasy. Vadí?


Branko Štefanatný

Branko Štefanatný

Bloger 
  • Počet článkov:  217
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spokojný človek.Žilina, 30. Zoznam autorových rubrík:  Prvý článokOd srdcaZo svetaZ dlhej alebo krátkej chvíleVečná témaPohodaFotkyZ domova

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu