reklama

Royal Ascot

Tento týždeň prebieha v meste Ascot neďaleko Londýna britský kráľovský dostihový míting, Royal Ascot. Prvý krát sa uskutočnil v roku 1711 a ja som mal pocit, že som sa včera objavil naozaj v osemnástom storočí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Nebol som na pretekoch, bol som iba vyzdvihnúť môjho šéfa, ktorý tam aj so ženou strávil pekný deň. Tak ako 20 posledných rokov. Z Londýna som cestoval vlakom (45 minút) a hneď ako sa otvorili vlakové dvere, zacítil som vôňu, ktorej som sa nemohol zbaviť ďalšie 3 hodiny. Videl som a cítil pravé Anglicko.

Tak ako každá krajina, aj Anglicko má svoj charakter a jeho občania svoje charakterové vlastnosti. Všeobecne. Ja mám pocit, že včera som mal príležitosť to všetko vidieť na jednom mieste.

Ale pekne po poriadku.

Hneď ako som vystúpil z vlaku, naskytol sa mi pohľad na hŕstku ľudí snažiacich sa dostať dnu. Boli pekne oblečení, vysmiati, mierne spotení a podaktorí aj agresívni. Prvých 10 minút mi trvalo zorientovať sa, kde som, pretože naozaj každý bol oblečený veľmi slušne. Ako som sa o chvíľu dozvedel, je to predpis. Muži musia mať " morning dress" a ženy nemôžu mať odhalené plecia a tak isto musia mať klobúčik, ako som neskôr videl, skôr klobúčisko. Tento predpis platí iba pre ľudí, ktorí sú na štadióne v špeciálnej časti zvanej " kráľovská ", napriek tomu, toto nepísané pravidlo používajú aj ostatní ľudia, ľudia, ktorí by nemuseli. A poviem vám, ten pohľad na nich je iný, nezvyčajný, nádherný.

Tradícia prežíva.

O chvíľku som to nevydržal a vytiahol som fotoaparát. Do 10 sekúnd bol u mňa policajt, pýtal sa na meno, adresu, odkiaľ som a uistil ma, že to je obyčajná náhodná kontrola. A naznačil mi, že si nie je istý, či by so mal používať ten foťák. Samozrejme, nepovedal to priamo, ale peknou obklukou. Ako inak, tu v Anglicku sa málo vecí povie na rovinu, je na človeku, aby pochopil. Ja som pochopil o chvíľku.

Slušnosť na oko.

Ak som to ešte nespomenul, všetci krásne oblečení ľudia odchádzajúci na vlak boli ožratí ako dogy. Je mi ľúto, že nemôžem napísať opití, ale to by som klamal, neboli " iba " opití. Neskôr som si prečítal, že tak ako ku Wimbledonu patrí šampanské a jahody, k Ascotu patrí šampanské. Veru tak, veľa, veľa šampanského.

Bol som jediný človek smerujúci k štadiónu, kde sa dostihy odohrávajú, ale nejako som sa predral. Opačným smerom sa valili tisíce podgurážených ľudí. V úžase som pokračoval. Ľudia sa postupne trošku menili, ale iba mierne. Z tých, čo som ešte zastihol pri štadióne bolo cítiť niečo extra. Najprv som nevedel nájsť to pravé slovíčko, ale keď okolo mňa prešiel neviem koľký Rollce Royce a Aston Martin, pochopil som.

Peniaze.

Ľudia postávali pri ceste a opierali sa o najbližšie postaveného, často som to bol ja, keďže som okolo nich prechádzal. Naskakovali do limuzín, alebo sa tackali na parkovisko, kde som sa ponáhľal i ja. Už som trošku meškal. To som si však iba myslel.

Piknik.

Našiel som dohodnuté miesto, auto a pár ľudí s červenými lícami a širokým úsmevom. Sedeli pri aute na kempingových stoličkách, pred sebou mali stôl plný dobrôt a fľaše alkoholu. Sadol som si, počúval, neskôr som sa aj zapojil do debaty. Tá sa niesla v duchu tradície. Chválilo sa počasie, ohovárala sa kráľovská rodina (ktorá je prítomná každý deň počas celého týždňa), porovnávalo sa oblečenie divákov s minulými rokmi a potom sa pochválilo počasie. Pritom sa stále jedlo a pilo. Miestny zvyk je takýto. Nalejem si pohár šampanského, potom pohár vína a zapijem to pivom. A potom začnem znova, hlavne rýchlo a veľa. Ak je čas, medzi tým mi nejaká dobrá duša pripraví šálku čaju. Lovely! No a k témam ešte, samozrejme všetci sa zhodli aké je to drahé podujatie a každý povinne pridal nejaký zážitok z minulých rokov. Slovkom sa spomenul ešte futbal, kriket, rugby a stávkovanie na dostihoch. Pochválilo sa počasie a išlo sa domov.

Vlastne domov ešte nie, zaviezol som ich do lokálneho pubu, ale to by bolo na ďalší článok.

Pár fotiek, čo som stihol odfotiť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Obrázok blogu


Obrázok blogu


Obrázok blogu


Obrázok blogu


Obrázok blogu





Branko Štefanatný

Branko Štefanatný

Bloger 
  • Počet článkov:  217
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Spokojný človek.Žilina, 30. Zoznam autorových rubrík:  Prvý článokOd srdcaZo svetaZ dlhej alebo krátkej chvíleVečná témaPohodaFotkyZ domova

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu